گرانول ها نام خاصی از پلیمر نیستند. نوعی از پلیمر به دست آمده در پتروشیمی ها به عنوان دانه هایی که باید ذوب شوند و برای استفاده و کاربردها تشکیل شوند ، گرانول پلاستیک نامیده می شود.

در حقیقت ، هنگامی که پلیمر تولید می شود ، در اکسترودر (چیزی مانند چرخ گوشت) ذوب می شود و در سر اکسترودر یک برش یا هر چیز دیگری از این دست ، پلیمر خروجی را به طور مکرر برش می دهد و گرانول تولید می کند.



تمام مواد پلیمری بسته به کاربرد ، ویسکوزیته و سایر عوامل مانند پلیمریزاسیون و غیره می توانند به گرانول تبدیل شوند اما اگر شرایط پلیمریزاسیون و سایر عوامل پیچیده باشد ، پلیمر به صورت پودر یا محلول یا ... تولید می شود.

هدف اصلی در تولید پلیمر بدست آوردن ماده ای با خواص مطلوب است. و به دست آوردن این خواص و کنترل آنها در هنگام پردازش پلیمر به عوامل بسیاری از جمله دما ، فشار ، کاتالیزور و غیره بستگی دارد که پلیمری که ابتدا ذوب و قالب سازی می شود مطمئناً دارای خواص بهتری نسبت به پلیمرهای بازیافت شده چند بار است. بوده است. برخی از پلیمرها بعد از ذوب شدن و تشکیل مکرر ، خاصیت خود را حفظ می کنند. اما برخی مانند PVC که در پروفیل های در و پنجره ، سفره و انواع ورق ، لوازم ، کابل و غیره بسیار مورد استفاده قرار می گیرند ، پس از بازیافت خاصیت خود را از دست می دهند.